Jet Setten in Hong Kong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu Jet Setten in Hong Kong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu

Jet Setten in Hong Kong

Door: Judith Buma

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen!!

Weer veel te veel te vertellen..
Zoveel leuke dingen gebeurt, ben de helft alweer kwijt dus hou het maar bij Hong Kong dat zit in iedergeval nog vers in mijn geheugen!
Wat een weekend zeg, ben even in een weekend in een heel ander leventje beland dan waar ik normaal gesproken in zou zitten..
Vind het zo bijzonder dat ik er waarschijnlijk ook een artikel voor in de krant ga schrijven, moet alleen nog wel mijn andere artikel versturen, hmmm dat eerst maar eens doen.. Loop ik wel een beetje achter, maar dat maakt niet uit. Volgens mij loopt mijn papa altijd maanden achter met schrijven..
Anyways voordat ik weer enorm afdwaal, het verhaal Hong Kong.
Het had niet veel gescheeld of we hadden het vliegtuig gemist. Ik ging er vanuit dat we rond negen uur zouden vliegen. Om één uur belde Tamara op dat ik over een uur bij hun moest zijn, omdat we anders te laat zouden zijn.. ze zei half vijf dus ik dacht half vijf moeten we er zijn en half zeven vliegen we dan. Maar nee hoor half vijf vlogen we. Dus ik alles rustig op mijn gemakje gedaan, ik dacht toch alle tijd.. Verder niet op mijn telefoon gekeken, ze had al heel vaak gebeld.. Dus ik pas om half 3 bij hun, daar waren ze niet zo blij mee. Vette miscommunicatie dus.. Dus wij taxi chauffeur vét opjagen enzo, uiteindelijk wel snel over gedaan om daar te komen, maar hadden maar iets van een uur om in te checken. Tamara en Shaheeda hadden nog een papier niet die ze moesten hebben, dus stress stress. Uiteindelijk waren we vijf minuten voor vertrek in het vliegtuig, haha.. gered!
We zouden dus gaan couch surfen bij iemand, genaamd Tosh, afkomst Amerikaans, Indisch en Thais. Hij zou ons ook nog ophalen van het vliegtuig, dus helemaal geweldig!
Meneer had ons opgehaald en we kwamen eigenlijk gelijk in het luxe leventje terecht.. Bij een vet mooi hotel gedropped, gratis coktail en eten van hem gekregen.. Alles werd toch op z'n business card gezet. Hij, 23 jaar oud zit namelijk in het zakenleven van horloges, vraag me niet af wat hij precies doet.. In iedergeval geld had hij wel en zelfs een privé chauffeur.. Daarna zijn we echt naar de leukste barretjes geweest, ook een ijsbar vet leuk (zie album) Daarnaast vet veel internationale mensen tegen gekomen uit Amerika, Canada, etc.. Allemaal heel gezellig. Zelfs nog in een dronken bui met een koffer over de heuvel heen gereden, volgens mij ook nog een filmpje van met Shaheeda, die van mij is niet goed gelukt. Nou we hebben doorgefeest tot de late uurtjes en het was één groot feest!
Volgende dag waren we uitgenodigd om te gaan varen op een super grote zeilschip, samen met 15 andere vriendin van Tosh, allemaal internationaal dus super gezellig. Eten en drinken, uitrusting voor jet ski etc alles hadden ze.. alleen het weer viel beetje tegen.
Tweede avond hebben we echt in luxe doorgebracht. Waren uitgenodigd door één of rare gebotoxte vrouw om mee te gaan naar een bar. Was niet zomaar een bar, we kwamen boven en wisten gelijk dat hier de rich en famous allemaal rond liepen. De plek zat vol met modellen. Zag ze wel van een paar meter aankomen met die lange stelten van hun.. Van die vrouw hebben we ook gratis drank gekregen en hebben we wat gepraat met de rare zakenmannetjes daar, wat een apart volk maar wel super leuk om mee te maken!
Onze vriend Tosh ging vroeg slapen en we waren dus op ons zelf aangewezen, haha.. Terug naar de normale kroegen, weer even wennen haha..
De volgende dag hebben zijn we bij de hoogste punt van Hong Kong geweest, maar omdat het zo bewolkt en mistig was waren de plaatjes niet super mooi! 's Avonds wel de skyline bekeken samen met een light show, wel super leuk!
Nou de laatste dag hebben we geshopt till we dropped, nog een mooie guess tas gekocht. Nog heel veel winkels hadden super veel korting, maar in de uitverkoop mag je niet passen! Vét stom, dus dan maar een tas haha..
Die avond zijn we weer terug gevlogen en kwamen we pas om 0.00 aan!
Couch surfen is super goed bevallen, maar zo goed als we hebben gekregen krijgen we denk niet meer. Zelfs Tosh privé chauffeur heeft ons naar plekken gebracht dus was echt super!
Hem zien we waarschijnlijk over een paar weken in Bangkok weer, hij is daar voor zaken, maar volgens hem hoeft hij geen reet te doen, dus gaan we met hem leuke dingen doen!

Vandaag hele dag les gehad en net naar de Mall gegaan.
Zit nu heerlijk in mijn kamertje alleen, lekker bijkomen van onze avontuur. Mijn huisgenootje is vandaag weg gegaan op vakantie, we hebben namelijk weer 10 dagen vrij. Wij willen fftjes een paar dagen rust, visa voor Bali regelen. Daarnaast ook een vriendin van ons hier jarig, dus kunnen we dat ook gelijk vieren!

Als goed is vertrekken we donderdag avond of vrijdag weer naar Zuid Thailand om weer een paar eilandjes te bezoeken en bij te bruinen. Daar gaan we ook de Full Moon Party vieren een groot feest met Back Packers all over the World!!

Liefs Judith

  • 03 Maart 2009 - 16:47

    Sanne :

    Hee Judith,

    WAt maak jij veel moois mee. Ongelovelijk zeg.. Wat een saai leventje heb ik hier dan in Nederland haha. Hong Kong was zeker wel erg gaaf, wat een wereld stad. Is amsterdam niks bij volgens mij.

    Hoe gaat het studeren? Intensief?

    Hier gaat het prima. HEt weer is nog steeds bagger. Stuur je wat zon richting nederland, kan wel wat warmte gebruiken na al dat rot weer. We hebben hier steeds irritante motregen.
    Ben trouwens opzoek naar een woning in Leeuwarden. Wil nu echt wel wat anders.. Misschien is een half jaar buitenland ook wel wat voor mij, maar denk dat ik dat uiteindelijk niet durf. Vind het super dat jij die stap wel durft te zetten.

    GA je andere berichten nog even lezen..

    Tot horens

    Liefs Sanne

  • 04 Maart 2009 - 09:37

    Blanche:

    Te relaxt jou leventje! Volop leuke dingen doen, veel leuke mensen ontmoeten, mooie dingen zien, goedkoop eten en kleren...je snapt...jealous!;)

    Hier is alles rustig. Wordt weer wat beter weer en voor school aan het knallen!:)

    Kus

  • 05 Maart 2009 - 08:05

    Diel:

    Juud: You live your life the good way babyyyy!!!!

    Thats all I wanna say... ENJOY!!!!

    *Je verdiend het ook hoor, zo ben ik dan ook wel weer;-)*

    Liefs X x x x Diel

  • 05 Maart 2009 - 17:48

    Ly:

    heej lieve juud, goh wat een zwaar leven heb je daar haha! enjoy!! heb je verdiend! snap niet helemaal wie die tosh is, maar dat hadden jullie wel goed geregeld!be carefull en veel lol maken! xxx ly!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2009

Terug naar huis!!

17 Juni 2009

Java!

20 Mei 2009

Bali

20 April 2009

Bali!!

15 April 2009

Vietnam en Cambodja
Judith

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 34726

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Estudiar Espanol!!

15 Oktober 2009 - 01 April 2010

Stage in Suriname

30 Januari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: