Weekend Koson Road!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu Weekend Koson Road!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu

Weekend Koson Road!!

Door: Judith Buma

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-die kha!!

Hallo vriendjes en vriendinnetjes!!
Heb een tussenuur dus heb ruim de tijd om maar weer eens een berichtje te plaatsen!.
Voor de verandering ben ik dit weekend in Bangkok gebleven, maar heb me zeker niet verveeld hoor. Shaheeda, Tamara en ik hebben dit weekend maar geslapen in Koson Road, scheelt ons weer taxi. Al horen we achteraf dat we veel minder hoeven te betalen dan we dachten!
In iedergeval, voordat we het weekend daar zijn geweest, zijn we de donderdag ervoor nog met een groepje naar de bioscoop gegaan. Echt de bioscoop vlak bij ons is echt mega gaaf, echt super groot!! Was echt een super ervaring en gaan als goed is morgen weer, en dan naar de film van Bradpit 'Curious Case of Benjamin Button'!
Maar goed Koson Road, wat een geweldig straat is dat zeg. Allemaal backpackers, hippies en andere mensen. Iedereen loopt gewoon met z'n fles drank over straat! Beetje Rodermarkt gevoel.
Toen we daaraan kwamen zijn we natuurlijk weer eens belazerd, iemand van een tourist information center (die denk je die kan je wel vertrouwen), zei dat we beter niet in Koson Road konden slapen door de vele inbraken in hotelkamers, dus was het beter om een eindje verder te slapen. Daarvoor moesten we eerst met de Tuk Tuk ergens heen worden gebracht. Dus naar een andere Tourist Information Center, toen we binnenkwamen roken we alleen geld. Het eerste wat ze natuurlijk vroegen, wat we morgen gingen doen i.p.v wat we zochten, de accommodatie prijzen waren ook harstikke hoog en toen we zo gniepig blank mannetje ergens in z'n stoeletje zag rondkijken zijn we weg gegaan. Natuurlijk was er nergens in dat gebied een goedkope accommodatie te bekennen, dus zijn we maar weer terug gegaan naar Koson Road, waar natuurlijk genoeg was!
De eerste avond zijn we in een super de luxe restaurant geweest met uitkijk op heel Bangkok, echt super gaaf!
Die avond zijn we flink opstap geweest, eerst een bucket op straat gedronken (emmer met alcohol), nou dan voel je het al, daarna naar Spicy gegaan. Dit is een illegale discotheek die doorgaat tot de late uurtjes, de regel is dat alles sluit om twee uur. Van de buitenkant hoor je ook niet en zie je niets.. maar van de binnenkant is het super gaaf. Echt prima vermaakt, alleen wel vage mensen daar..
Vreemde versierpogingen werden er gedaan, bij Tamara was zelfs haar schoen gestolen om maar een voorbeeld te noemen!
De volgende dag hebben wilden we naar de Grand Palace, daar hadden we ook weer ruzie met een Tuk Tuk chauffeur wilde ons weer naar dat zelfde Tourist Information Center brengen.. Hoor hem nog schreeuwen Ko Phi Phi, Ko Sumui,Changmai you wanna go there!! Met als doel dat we dus daar al die tripjes gaan boeken. We zijn niet gek!!
Meer informatie kun je lezen in de krante artikel, die ik deze week ga versturen.
Die avond zijn alleen Shaheeda en ik opstap geweest, want Tamara moest haar broer en zijn vriendin van het vliegveld ophalen. Terwijl Shaheeda haar hier heeft laten invlechten heb ik lokale mensen geholpen om mensen te lokken voor buckets, terwijl ik net mijn bucket ophad ;(. Zelfs bij mij lukte dit niet, nee grapje... Maar daarna weer die hard opstap geweest en dit keer was ook super leuk!! Als we nog een weekend in Bangkok zijn, gaan we hier cker weer heen.!
De volgende zijn we weer naar de Grand Palace gegaan, poging twee. Is echt super mooi en moetje cker hebben gezien als je in Bangkok verblijft, alleen het is daar zo verschrikkelijk warm! Nadat we de grootste boedha tempel in Bangkok hebben gezien zijn we maar weer naar huis gegaan!
Nu weer een weekje naar school, niet zoveel gedaan behalve maandag naar Future Park geweest, een super groot warenhuis met alles er op en er aan!
Gisteren letterlijk geshopped till we dropped! Zoveel gekocht voor zo goedkopen, we were in heaven!!!
Verder beetje met school opdracht bezig, mijn eigen Spa bedenken.
Moet zeggen dat ik voor het eerst alles wat we doen ook echt interessant vind! Het lijkt me ook wel leuk om hier mee verder te gaan, al moet ik zeggen dat er in Nederland op gebied van Spa & Health heel weinig is..
Anyways, ga vandaag maar even met mijn huisgenoot naar het ziekenhuis. Ze is helemaal verkeerd voorgeled op gebied van vaccinaties en heeft Hepatitus B gemist, dus moet ze het hier laten doen!
Verder hoop ik vandaag te gaan fitnissen als ik daar tijd voor heb!
Hoorde gisteren dat we misschien vier weken stage moeten lopen in Bali, 6 dagen in de week. Hoop dat dit echt niet zo is! Zou betekenen dat ik ongeveer de helft van de tijd dat ik daar ben ergens binnen zit.
Zijn al mensen heen om klacht in te dienen, en ga denk ik ook maar. Wil surfen, op het strand liggen en stappen in Bali, niet stage lopen!
Come on ga niet naar school, haha.. Maar dat zou echt een domper zijn.. Zien we dan wel weer.
In iedergeval morgen nog PBL, daarna naar Hong Kong, dinsdag nog fftjes 1 dag school en daarna weer 1,5 week vrij gevuld met programma Full Moon Party en again jungle....
Jullie zullen volgende week mijn belevissen over Hong Kong wel lezen, hoop dat het super tof gaat worden!!!


Liefs Judith

  • 25 Februari 2009 - 11:49

    Tessa Spithoven:

    Hallo Judith,

    Lees al je gave verhalen vanachter mijn laptopje in het nog steeds zeer grijze Nederland. Ik word onderhand een beetje geel en groen van jaloezie. Nee, da's natuurlijk maar gein. Maar zoveel dingen die je vertelt zijn zo herkenbaar! Dan krijg ik zelf ook weer de reiskriebels in mijn buik! Ik ben heel benieuwd hoe je Full Moon Party is, die heb ik zelf moeten missen toen ik daar was, maar daar gaan ook altijd leuke verhalen over rond onder de backpackers. Ik hoop dat je veel plezier hebt in Hong Kong.
    Geniet ze!

    Liefs Tess

  • 25 Februari 2009 - 13:49

    Blanche:

    Topper!

    Lekker fitnessen!!! Yoehoe!;)

    x

  • 26 Februari 2009 - 10:50

    Diel:

    JUUD SA-WAT-DIE-KHA
    *Neem dat dat een algemeene beschaafde bgroeting is;-)*

    Een emmer met alcohol???
    In welke hemel ben jij:-D

    Wanneer hoor je ofje daadwerkelijk 4weken stage moet lopen @ Bali 6 dagen p.w.??? Hoop het echt niet voor je.... Want zoals je zelf al typt: `surfen, op het strand liggen en stappen in Bali` are the real things in life;-)

    Benieuwd naar je volgende story vanuit Hong Kong...

    Take care, good luck and enjoy!!!

    Dikke kus, Diel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2009

Terug naar huis!!

17 Juni 2009

Java!

20 Mei 2009

Bali

20 April 2009

Bali!!

15 April 2009

Vietnam en Cambodja
Judith

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 34730

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Estudiar Espanol!!

15 Oktober 2009 - 01 April 2010

Stage in Suriname

30 Januari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: