Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Judith Buma - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Judith Buma - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Judith Buma

Blijf op de hoogte en volg Judith

20 Mei 2009 | Indonesië, Kuta

Hallo iedereen!!

Is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb van me laten horen, maar mijn weken waren ook meestal gevuld met een beetje naar school gaan, shoppen, naar het strand of zwembad gaan en opstap gaan! Super leuk, maar valt niet echt eeen bericht over te schrijven.
Vorig weekend hebben we eindelijk wat dingen gedaan. Het weekend ervoor had ik eigenlijk ook een tripje gepland via een local die we ontmoet hebben. Hij had wel iemand die voor een goedkope prijs een tour naar de vulkaan kon regelen. Zou om ongeveer 13 mensen gaan, had hem al een keer eerder gesproken samen met die local en hij leek wel aardig. Voor ongeveer 4 euro p.p. zouden we een hele tour kunnen doen, dit betekent dat er ontbijt bij in zou zitten, het busje inclusief gas en de gids. Als we 's nachts naar de vulkaan waren geweest konden we 's middags ook nog allemaal dingen bekijken. Anyways op dat moment wilden er 10 mensen mee, toen er 3 mensen extra mee wilden, dit betekende dus nog een busje extra bleef de prijs hetzelfde!! Heel raar, toen kreeg ik op een gegeven smsjes van die local genaamd 'Rudy', dat hij niet te vertrouwen is, geen goed persoon, blabla.. 2 dagen voordat we zouden vertrekken. Toen heb ik overlegd met de groep wat we zouden doen, hebben we toen maar besloten om het door te laten gaan, maar afgesproken dat we hem niks zouden betalen tot dat die tour over was! De gids wilde nog een keer langs komen om alles nog een keer te overleggen en het te regelen met geld. Zo gezegd zo gedaan, samen met de chauffeur kwam hij hier, misschien om geloofwaardiger te lijken. Had van te voren een contract opgesteld die hij ging ondertekenen over de prijs et wat bij inbegrepen was en vertelde hem dat ik hem geen geld gaf tot dat de tour over was. Op een gegeven moment wilde hij iedereens namen hebben, wat moet hij daar nou mee??
Dus heb ik niet gegeven, 's nachts begon het toch weer aan mij te knagen en had er zo'n slecht gevoel over! Het feit dat we 's nachts zouden moeten vertrekken maakt het er ook niet echt fijner op en hoorde van anderen die het hadden beklommen dat het ook best gevaarlijk was.
Dus de volgende dag heb ik toch de hele tour maar geannuleerd!
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt was als we met hem mee zouden gaan. Overvallen worden midden in de nacht! In het begin zat hij wel heel erg te zeuren dat hij de busjes al geboekt had enzo, maar toen ik opgehangen had helemaal niks meer van hem gehoord, gelukkig!
Anyways, zaterdag en zondag ging onze tours wel door.
Zaterdag zijn we wezen raften met een grote groep, in groepjes van vier. In het begin dachten we allemaal doen we wel even, maar nadat we in het begin al bijna een paar keer uit de boot waren gevallen, werd het toch wel beetje eng! Op een gegeven moment ging het wel goed, en de natuur was echt overweldigend mooi! Tussendoor zag je allemaal watervallen en we zijn nog bij een waterval gestopt! Buffet na die tijd was ook super lekker en hadden voor ons de uitzicht over rijstterassen!
Zondag hebben we ook een tour gedaan, Jorijn had een busje geregeld van school inclusief chauffeur en die kon ons voor een goedkope prijs naar watervallen brengen en een hot spring!
Eén waterval was echt super mooi, konden we inspringen en zwemmen. Jammer genoeg toen we de tweede waterval wilden bezoeken begon het te regenen. Daarna hebben we weer een buffet ergens gehad, ben intussen volgens mij echt tonnetjes rond, want gister raad je al heb ik weer een buffet gehad!
Daarna zijn we naar een hotspring gehad, een zwembad met natuurlijk water midden in de natuur, dit was iets minder spectaculair maar nog steeds wel heel leuk.
Voor de rest gaan we hier veel stappen, elke week krijgen we gratis tickets voor de VIP party, dit betekent een uur lang gratis drinken en eten. Nou na dit uurtje hoef je echt niet meer te drinken hoor!
We zijn ook vaste klant bij de 'greenbox' dit is een buitenbarretje waar je heel goedkoop kan drinken! Daarna gaan we meestal naar de andere discotheken.
By the way, ben over 2 weken ook al weer klaar met school. Dus nog 3 weken vrij voordat ik weer naar Nederland ga, wat gaat het toch snel!
Nou mensjes dit was het voor nu wel weer!

Liefs Judith

• 20 Mei 2009 - 11:05

Marley:

Jeetje Juud, wat is dat ongelofelijk snel gegaan! Voor je het weet ben je hier weer en begint je volgende avontuur alweer! Vet!
    Denk dat je er goed aan gedaan hebt die tour te annuleren...geen grappen!
    Meis, geniet nog even v je laatste weekjes..party hardy!!

Dikke (K) Marley

• 20 Mei 2009 - 16:08

Lytjuh:

Lieve Juud,

leuk berichtje en fijn om weer even wat te horen! nog maar 3 week joh? wow gaat echt snel indd! genietse!!

love you!! xx

• 21 Mei 2009 - 12:06

Papa:

leuk om weer wat van je te horen.
    hier verder alles goed.
    de rest heb je wel van mama ge hoord.
    morgen op begrafenis van oma. groetjes papa

• 23 Mei 2009 - 17:45

Blanche:

Jo chicka!!

Wat een verhaal weer! Tsja weten wie je kan vertrouwen en wie niet is nog best lastig idd! Maar als ik het zo hoor heb je niks gemist!:) Helemaal leuk man! Moet wel zeggen dat het hier allemaal rustig is, naja wel onwijs druk met afstuderen, maar gaan wilde verhalen...

Wat gaat de tijd snel, maak er het beste van en ga helemaal los!

Dikke kus

• 23 Mei 2009 - 19:26

Diel:

Juudjuuuuuuuuh skattieee

Fijn om weer een teken van leven van U te mogen lezen:-D

JIJ KOMT BIJNA WEER TERUUUUUG!!!!

Nog ff heerlijk genieten, en alles eruit halen wat erin zit;-)!!!

Take care meissie

XoXoXo Diel