Overleven in de Jungle!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu Overleven in de Jungle!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu

Overleven in de Jungle!!

Door: Judith Buma

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

Sawadeekaa !!

Betekent hallo!
Maar weer eens een berichtje van mij, is alweer een week geleden, maar had geen tijd om er een eerder te schrijven. In ieder geval vermaak me nog steeds prima!

Na mijn weekend in Krabi, zijn we met de boot vetrokken naar Phuket. Maandagavond hebben we geslapen in een crappy hotel, maar gelukkig dat het voor 1 nacht was! Daarna zijn we met de bus naar de plaats van bestemming gegaan. De bus van school had vertraging en aangezien we als enige er al waren mochten we de mooiste hotel kamer uitkiezen! Dit betekende dat we van de hotelkamer via het balkon zo het zwembad konden lopen, heel relaxt dus.. Wij waren al een paar uurtjes in de zon aant relaxen toen iedereen vermoeid van de bus reis aankwamen.. Dit was Phuket, nee grapje. Phuket is gewoon heel toeristisch, je kunt het een beetje vergelijken met de badplaatsen van Spanje, je houdt er van of je houdt er niet van.. Na vele vakanties in zulke toeristische gebieden te hebben doorgebracht heb je het snel gezien, maar we waren er ook niet om vakantie te vieren, maar om keihard te leren! Dit betekende: massage, kookles, relaxen aan het strand, tempels bezoeken en oh ja een PBL les. Helemaal niet verkeerd dus. Morgen begint onze echte schoolweek, een SPA bezoeken.. Ben trouwens wel bijna flauw gevallen tijdens het koken, dat was weer wat minder.. Is mij nog nooit gebeurt dus was wel even schrikken.. Die paar dagen had ik ook een beetje last van mijn buik en aangezien ik ook niet goed tegen busreizen in de bergen kan voelde ik met niet echt super. Door de hitte werd ik opeens zo misselijk, dat ik heel snel naar de wc moest. Wou eerst alleen gaan, maar gelukkig ging Ingrid met mij, aangezien ze al dacht dat ik misschien onder uit ging, tijdens het lopen kreeg ik allemaal vlekken voor mijn ogen.. Heel lief kwamen vijf thaise vrouwtjes op mij af met doekjes, water en speciale balsum. Heb even 10 minuten gezeten en toen ging het wel weer.. De laatste avond zijn we nog opstap geweest, er is een straat waar eigenlijk het hele nachtleven afspeelt! Daar zijn ook veel Thaise hoertjes met hun super korte rokjes, die heb ik natuurlijk ook even op de foto gezet. Het stappen was wel leuk, maar werd pas om 12 uur druk en om 2 uur sluit alles weer!
Shaheeda, Tamara en ik hadden wel genoeg gezien van Phuket, de meeste bleven trouwens een paar dagen extra in het hotel om naar Ko Pi Pi te gaan, wat wij natuurlijk al gedaan hadden,haha.. Daarnaast hadden we toch al afgesproken om naar Kao Sok te gaan, wel leuk een beetje afwisseling van het strand naar de jungle!
Het was ook maar drie uurtjes reizen, ideaal dus.. Trouwens het reizen met openbaar vervoer is echt ideaal hier, heb bijna nooit langer dan een uur op iets moeten wachten, of we hebben gewoon mazzel.
Halverwege de reizen stapten drie Spaanse meiden in die naar het zelfde National Park gingen als wij, met hun zijn we ook verder gereist naar onze accommodatie. Natuurlijk stond na de busreis al een taxi voor ons klaar, zo gaat dat hier, die ons natuurlijk ook veel geld wou laten betalen, zo gaat dat hier ook. Na onderhandelen hebben we met z'n zessen nog best veel betaald, vergelen wat in de Lonely Planet stond, maar goed, werd al donker en hadden geen zin om langer te wachten voor een andere taxi. De baas van de accommodatie beweerde hoog en laag dat we van te voren niet gereserveert hadden, dus alleen de duurste accommadie was nog over. Volgens mij was dat ook de enige waar we met z'n drieen in konden. Zo vermoeiend, maar je raakt er ook wel aan gewend! Tamara en ik hebben we even vet goedkoop een safari weten te regelen, die man wou ons zo graag mee hebben, anders waren ze met te weinig mensen. Scheelde ons weer bijna 20 euro per persoon.. Gingen de volgende dag om negen uur weg vanaf het meer vertrokken we met het bootje. Hier had echt weer even het
WOW effect, zo mooi al die rotsen en het meer. Na een half uurtje kwamen we ook aan bij de hutjes waar we een nacht zouden overnachten, ook super mooi! Hier heb ik ook een filmpje gemaakt, zet ik nog wel even ergens op. We hadden trouwens van te voren gevraagd of het erg was dat we geen schoenen mee hadden, dit was niet super erg. Nou dat hebben we geweten. Die dag moesten we eerst een uur lopen, halverwege bleef ik steeds vast zitten met mijn slippers in de modder. Vervolgens kwamen bij de grot aan, hadden wel gehoord dat we een stukje door het water moesten, maar ik had niet verwacht dat ik ook nog stukken moest zwemmen. Het begin viel dus wel mee met slippers, voor de zekerheid had onze gids maar even touwtjes aan onze slippers gemaakt, zodat we het niet zouden kwijt raken! Aan het einde moesten we echt klauteren, en tussen twee rotsen door met een afgrondje! Scary, maar wel avontuurlijk, op een gegeven moment moesten we ook zwemmen. Was wel blij toen ik er uit was, maar vond het ook een super leuke ervaring!
Die nacht hebben we nog een nachtsafari gedaan om dieren te spotten, uiteindelijk zagen we de ogen van een kat en een vogel. Weren we niet echt blij van! De volgende morgen hadden ik een ochtend safari (Shaheeda en Tamara waren te moe om mee te gaan) in de hoop om meer dieren te spotten. Ook in het begin kwamen we hier niet veel tegen, maar het was echt super mooi.. Omdat het zo vroeg was er een soort mist over het meer, samen met de boomtakken die uit het meer rijzen was dat echt een super mooi gezicht!
Gelukkig hadden we nu meer geluk, want aan het einde kwamen we bij een bos langs het meer, met allemaal gibbons (kleine aapjes), waren ook van die lieve baby aapjes, zo lief!!
Dus een half uurtje adembenedend aant kijken geweest naar die beestjes, na een stevig ontbijt, hadden we vandaag een langere wandeling voor de boeg. Shaheeda had gevraagd aan de gids of het echt wel vertrouwd was met slippers, hij zei ja, maar je zag dat hij twijfelde. Aangezien het Shaheeda de eerste dag ook niet bevallen is, is zij in het bootje gebleven.. In het begin viel de tocht wel mee, af en toe wel wat omhoog, maar niet super stijl. Op een gegeven werd het erg rotserig en begon ik al een beetje te knijpen met mijn slippers. Het werd steeds erger en op het eind moesten we echt klimmen met die slippers. Je moest zo goed kijken waar je voet zette, helemaal aan het einde! Het laatste stukje was helemaal eng! Maar Tamaar en ik hadden het overleefd en waren op het hoogste topje beklommen bezweet en al! Maar wat een mooi uitzicht, ook hier hebben we twee filmpjes van gemaakt die binnenkort wel ergens op gezet worden!
Op de top zag je aan de rechterkant een afgrond, dat vond ik nog wel engste. De gids zat ook steeds te schreeuwen dat we moesten uitkijken, terwijl hij de heenreis niet eens naar ons om keek. Het wemelde ook van de insecten en volgens hem prikte die niet, jaja.. Tamara had allemaal bulten.. Op sommige stukken werden we omsingeld door horsels..
Terug weg vond ik trouwens nog moeilijker omdat mijn voeten helemaal bezweet waren, glipte ik soms een beetje weg in mijn slippers. Ben zo blij dat dingen het heel hebben gehouden tot aan het einde! Terug weg ging heel snel, 's middags hebben we geluncht en ben ik nog in het meer geweest voor afkoeling.. Daarna werden we weer terug gebracht en dat was het einde van onze twee daagse trip, hebben we overleefd!
Vervolgens moesten we nog vanuit daar naar een ander plaatsje om vervolgens de bus te pakken naar Bangkok, het duurde nog een uur voor dat de bus zou komen. Dus leek ons wel een leuk idee om te gaan liften, maar natuurlijk had iemand alweer een taxi geregeld, dus heeft ons goedkoop naar het station gebracht!
Dit waren mijn verhalen, komende vier dagen heb ik saai school. Dit gaan we vanaf vrijdag weer helemaal goed maken. Besloten om dit weekend in Bangkok te blijven.. daar moeten we ook nog zoveel dingen doen en gaan even flink los daaar!


Liefs Judith

P.S. Lyanne, Reanne, Miranda, Blanche, Marleen en Fardau have fun op wintersport! Wat een andere wereld ik in de zon jullie in de sneeuw. Veel skieen, lol maken en sjansen! Ik ben heel benieuwd naar de verhalen en foto's!
Aafjes ga je verjaardag niet vergeten hoor woensdag, heb het al genoteerd!

  • 16 Februari 2009 - 07:15

    Aafke:

    Hey Juud,

    Ik weet al het perfecte cadeau voor mij!! Als je mij nou even een ticket stuurt dan mag je mij daar rondleiden en mee nemen op avontuur!! goed idee toch?
    Wat maak jij daar veel mee, geweldig. Volgens mij herhaal ik het bij elk berichtje weer maar ik ben zo jaloers!!!! haha
    liefs Aafke

  • 16 Februari 2009 - 10:02

    Mama:

    Wat een belevenis in de jungle op je slippers. Ik heb net de fot's bekeken. Ze zijn erg mooi vooral die je s'morgens vroeg heb genomen, heel misterieus. Was je daar aan het koken met dat badmutsje op?

    liefs mama

  • 16 Februari 2009 - 10:30

    Esther:

    Wat Aafke bedoelt met haar verjaardagscadeautje is eigenlijk 2 tickets, 1 voor haar en 1 voor mij, want ze durft niet alleen heen, dus offer ik mij wel op om met haar mee te gaan :)

    Juudje, suc6 met je vier dagen school haha!!

    liefs!!!

  • 16 Februari 2009 - 11:59

    Diel:

    Hoofdstuk 3: Juud&haar flipflops in de jungle

    (Dat boek dat komt er, believe me;-))

    Wat een heerlik verhaal weer!!! Lijkt me dood eng met slippers...Zo geruststellend zal die gids ook niet geweest zijn met zijn geschreeuw dat jullie op moesten passen... Gelukkig hebben de horsels jou gespaard, ook wat waard;-)

    Sterkte/hou vol/heb moet/zet door en kop op de komende 4 dagen @ skwalle.. En daarna de Thaien (?) maar ff goed laten zien hoe er een feestje gebouwd moet worden (dat is aan jou wel toevertrouwd;-)!!!

    Take care!!!

    Veel liefs Diel

  • 22 Februari 2009 - 11:39

    Jildou:

    Wat een verhaal weer :D
    Ik ben echt jaloers, maar ik ben van plan om in september naar Thailand te gaan..;)

    Veel plezier meid! Ik ben benieuwd naar je komende avonturen!!

    Xx Jil..

  • 22 Februari 2009 - 12:53

    Blanche:

    Klinkt weer spannend allemaal! :-) Wintersport was helemaal te gek! Echt super leuke week gehad, alleen maar zon en leuke mensen ontmoet! We zijn net terug en ik mis iedereen nu al....snik snik!;)

    Kus

  • 22 Februari 2009 - 13:30

    Marley:

    Juudje!!!
    Wintersport was echt TE GEK! Alleen maar leuke mensen, gezelligheid en feest! Ben alleen de laatste 2 dagen ziek geweest...dat was ff wat minder! :(
    Leuk om je verhaal weer te lezen! Zo blijven we mooi up to date over je belevenissen!
    Veel plezier!!

    Dikke x Marley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2009

Terug naar huis!!

17 Juni 2009

Java!

20 Mei 2009

Bali

20 April 2009

Bali!!

15 April 2009

Vietnam en Cambodja
Judith

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 34731

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Estudiar Espanol!!

15 Oktober 2009 - 01 April 2010

Stage in Suriname

30 Januari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: