Weekendje Krabi!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu Weekendje Krabi!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu

Weekendje Krabi!!

Door: Judith Buma

Blijf op de hoogte en volg Judith

08 Februari 2009 | Thailand, Krabi

Hallo iedereen!!
Heb weer zoveel meegemaakt dat ik wel aan iedereen kwijt wil. Was van plan om dat te doen, na mijn 10 dagen trip, maar daar ben ik even van terug gekomen.
Waar zou ik beginnen, nou maar bij het begin dan. Het begint niet heel boeiend hoor, maar wil niet alles door elkaar heen gaan schrijven, dat is een beetje verwarrend. Vrijdag zijn we vertrokken vanaf Bangkok met de bus naar Krabi. De reis verliep prima, op tijd voor de bus, daarvoor nog een uurtje een pijnlijke massage gehad, som was het ook wel lekekr hoor. In de bus hadden we ook super ruime zitplaasten en een ladie boy die ons goed bediende, dus we waren heel content. Toch konden we alledrie de slaap niet echt vatten, dus dan is 12 uur wel heel erg lang.. In iedergeval we kwamen 's ochtends vroeg aan, en vanaf de bus werden we gelijk in een VVV gesleurd. Daar hebben we wel in vijf minuten accommodatie, een vijf eilanden tour en busreis geregeld. We waren te moe, dus te lui om of te wachten wat verder op ons pad zou komen.. uiteindelijk hebben we natuurlijk veel te veel betaald voor de tour. Maar goed, binnen een half uur waren bij onze accommodatie waar een vriendelijk Thais mannetje op ons wachte en binnen en een half uur later op het strand, zwaar relaxt dus. Vanuit daar zijn we naar een super mooi bounty eilandje geweest, had echt een WOW gevoel, zo mooi!!! Was in het begin een beetje druk maar als je verder loopt dan wordt het heel leeg. Tot nu toe het mooiste strand dat ik mijn leven heb gezien, maar het kan nog veel mooier denk ik. Om vier uur zijn we terug gegaan en 's avonds hebben we gegeten, geshopt en wat barretjes opgezocht. Die barretjes waren wel gezellig, maar niet heel boeiend hoor.. Die Mojito's waren niet echt te zuipen, dus moest ik van Tamara en Shaheeda ze alledrie opdrinken, was al best aangeschoten dus, toen we tegenover onze bungalow een hutje zagen met muziek. Dus daar hebben we ook nog even gechilled met de locals, wat Duitsers en natuurlijk mensen uit Scandinavie, die je hier ontzettend veel hebt. Maar dat was heel gezellig, plus we hebben ook hier ons eerste joint in Thailand gehad, terwijl dat hier natuurlijk streng verboden is! We zijn best vroeg voor Nederlandse tijd (02.00) naar bed gegaan, omdat we volgende dag
Die dag waren we ook Ria en Co uit Nederland tegen gekomen, die slapen naast ons. Ze hebben ongeveer de hele wereld rond gereist, dus een beetje als Papa en Mama. Ze hebben ons super veel tips gegeven, dus erg handig.
Nou de volgende komen de spannende verhalen zo'n beetje.. Het begon al 's ochtends vroeg, op een gegeven moment zei Shaheeda ik ben 1000 baht kwijt, vervolgens ging ik in mijn tas kijken en mijn pinpas was kwijt, toen ging Tamara ook even kijken en die was ook haar pinpas kwijt!! Ik dacht neeeeh, omdat we de koffers ook de hele middag bij de eigenaar hebben gelaten, waren we helemaal in paniek. Ik wist gewoon cker dat ik mij pas weer in mijn portemonnee had gedaan tijden pinnen. Ik gelijk mijn moeder opbellen, die ik gelukkig gelijk aan de lijn kreeg om te blokkeren, maar dat moest ze nog even uitzoeken, gelukkig maar.. ander had ik die pas niet meer kunnen gebruiken. Vervolgens kwam ik er ook achter dat mijn paspoort kwijt was. Binnen 5 sec. stonden de eigenaar en Ria en Co bij ons, Tamara vond opeens haar pinpas terug en ook mijn paspoort en pinpas die in mijn agenda lag. Voelde me zo dom en stom, ook al omdat we de eigenaar hadden beschuldigd. Nou die 1000 baht heeft Shaheeda niet meer gevonden. Mijn moeder gelijk weer opgebeld, dat het allemaal weer gevonden is. Nou wat een goed begin van de dag zeg! Opluchtig dat alles weer terecht was, ik ben bang dat deze dingen nog wel meer gaan gebeuren.. Vooral met Shaheeda en mij bij elkaar.
Die dag hadden we een tour georganiseerd om naar alle kleine bounty eilandjes te gaan. Vond het wel heel mooi, maar zo toeristisch. We waren elke keer met 10 boten tegelijker tijd, beetje jammer dus... Zonder die mensen waren de stranden waarschijnlijk 10 x mooier, maar jaah misschien ben ik ook wel verwend. Heb wel gesnorkeld en was echt super gaaf, heb gelijk een snorkel set gekocht en ben van plan om nog deze (school) vakantie veel te gaan snorkelen, haha..
Nu avontuur nummer 2, 's avonds gingen we uiteten en Shaheeda wou haar kreeft, dus toen we ergens kwamen zou dat kunnen voor 200 baht. Dat is echt super goedkoop en omgerekend 4 euro, voor iedereen was er gratis salade en toetje, dus we hadden gelijk zoiets van hier eten! Alleen de service was super slecht... Tamara kreeg haar eten binnen 2 minuten zo ongeveer, en ik na een kwartier nadat we 10 x hebben uitgelegd wat we wilden. Jaah het eten komt hier niet tegelijkertijd, beetje jammer vinden wij. De gemiddelde leeftijd waar we bediend door worden is zo ongeveer 13, lopen er in de vreemdste kleren rond en komen beetje onnozel over. In iedergeval na twintig minuten hadden we nog steeds geen drinken (2 ice tea en een cola, tja moest van ver komen), na serieus vijf keer vragen waar het blijft, kregen het dan eindelijk. In tussen tijd waren er al 5x mensen geweest voor Shaheeda, want ze begrepen het allemaal niet. In iedergeval het duurde zooooo lang voordat ze het kreeg, dat we serieus 10x hebben gevraagd waar het bleef en dan een hele onnozele blik terug kregen. Uiteindelijk kreeg ze het en was wel heel erg lekker. Dat moet er wel bijgezegd waren. Nou jaah nu komt het i.p.v dat Shaheeda 2000 baht moest betalen, moest ze dus opeens 1400 baht betalen inclusief 2 drankjes. Belachelijk, de prijs was dus per 100 gram. Dat hebben ze nooit gezegd, nou jaah omdat de service ook super slecht was ging ze dat er ook echt niet voor betalen. Dus hebben we de manager bijgehaald, die eingelijk al voor ons stond haha, wisten wij veel. In iedergeval geen excuus voor zijn personeel, alleen maar over heen lullen en uiteindelijk was hij bereid om 100 baht korting te geven. Daar gingen we dus niet mee akkoord! Nou jaah uiteindelijk werd het dus zo erg en het hele restaurant kon mee genieten, dat hij aan het dreigen was om de politie er bij te halen. Nou moet je wel weten in Nederland is de politie iedereen's vriend (dat zeggen ze dan), maar heb genoeg verhalen gehoord dat je maar beter niet de Thaise politie er bij kan hebben. Dus ik begon al een beetje te freaken, zag ons al met z'n drieen in de cel zitten. Kwam door de verhalen die ik van de leraressen hebben gehoord.. Aan de andere kant waren we ook heel erg benieuwd wat er zou gebeuren.., erg zijn wij he! Dus hebben we maar tegen die manager gezegd dat hij maar lekker de politie moest ophalen. Wij maar wachten in tussen tijd. Na 10 minuten kwam er een mannetje aan in normale kleren, dus Tamara en ik al keihard lachten. Bleek niet de politie te zijn, hij was iemand die met haar ging bemiddelen, hij sprak ook beter Engels dan de manager.
Toen kwamen die politie er wel aan, strak in het pak. Ze gingen er beetje bij staan.. uiteindelijk kwam die mand met een prijs van 1000 baht, nog steeds veel, maar zei dat het wel verstandig was om het maar te doen, weet niet wat de politie dan gedaan had! Dus was opzich best spannende dag.
's Avonds hebben we ons flink uitgeleefd in Luna bar, superleuk, gelegen aan het strand! Hebben ons prima vermaakt met andere mensen uit Europa. Gaan we straks weer heen..
Op aanraden van Co en Ria hebben we 2 scooters gehuurd, een local van dag 1, waar we de eerste avond hebben gezeten had al aangeboden om ons de mooiste plekjes van Krabi te laten zien! Dat wouden wij wel natuurlikjk, nou dat viel een beetje ontzettend tegen! Hij weet waarschijnlijk niet wat mooi is.. want volgens mij hebben we hier niet de mooiste plekjes gezien van Krabi. We zijn wel bij de olifanten geweest, wou ons gelijk een tripje aansmeren, volgens mij is hij bevriend met al die mensen hier en doet hij dit wel vaker. Maar we zijn dat van plan, volgend weekend te doen en het was ook best duur voor Thaise begrippen! Daarbij vind ik het zo zielig voor die beestje, dat ze geprikt worden. Het was wel even leuk om op de foto te gaan. Toen zijn we verder gaan naar een of andere vis reservaat, wel grappig, maar niet heel boeiend. Wij wilden watervallen, jungle, 0 komma 0 andere toeristen! Onze hoop was gevestigd op het natuur reservaat, nou dat was 2 minuten door heen lopen.. beetje jammer. Trouwens het lokale mannetje was super irri, gelukkig viel Shaheeda heel erg bij hem in de smaak. Dus ze heeft de hele dag serenades voorgedragen gekregen, bloemen gekregen, nou jaah en 1000 andere toespellingen, als ik haar was geweest had ik hem al lang een flinke duw gegeven. Op een gegeven moment antwoorde hij niet meer op mijn vragen, omdat ik te brutaal was. Nou toen we op het lelijkste strand in Krabi terecht waren gekomen (kiezelstenen met industrie terrein er om heen), terwijl we gevraagd hadden om een mooi strand had ik het gehad met hem. Uiteindelijk heeft hij ons toen wel gebracht naar een strand vol met aapjes, wat zijn die beesten brutaal zeg, op een gegeven moment beet er een in Tamara, nou ik vond ze eng! Die foto's zien jullie nog wel.
Toen Shaheeda en massage kreeg, zijn Tamara en ik op het strand geploft.
Trouwens het scooter rijden, was zwaar relaxt met dit warme weer! Dus echt een aanrader voor mensen die hier deze kant opgaan, ook super rustig op de weg. Wordt alleen links gereden, maar daar wen je heel snel aan! Nou dit waren zo'n beetje mijn avonturen van drie dagen Krabi.. Sorry voor de veelste lange tekst,
trouwens mensen ik plaats heel snel foto's, hebben echt zulke mooie foto's, maar duurt zo lang om up to loaden, dat ik dat ga doen als ik weer in Bangkok ben, dus jullie moet nog even wachten. I promise, het is het wachten waar, zijn echt plaatjes!!

  • 08 Februari 2009 - 14:10

    Fardau:

    heey Juud ik ben alweer trouw fan van al je berichten! Dus ik geef je een tip! Vooral blijven schrijven! Ik lees het met plezier!!
    Groetjes Fardau

  • 08 Februari 2009 - 14:44

    Mama:

    hoi Judith wat een verhaal zeg. Pas goed op je spullen. Dat van die vis van Shaeeda is geen uitzondering hoor. Kreeft , Forel enz moet je vaak per 100gr betalen, maar stond dat niet op de menukaart. Geniet er maar goed van. liefs mama

  • 08 Februari 2009 - 14:44

    Mama:

    hoi Judith wat een verhaal zeg. Pas goed op je spullen. Dat van die vis van Shaeeda is geen uitzondering hoor. Kreeft , Forel enz moet je vaak per 100gr betalen, maar stond dat niet op de menukaart. Geniet er maar goed van. liefs mama

  • 08 Februari 2009 - 20:50

    Sanne:

    Hee Judith,

    Leuk om je verhaal te lezen. Moest er echt om lachen, zelf stukjes voorgelezen voor Friso.. Jullie maken echt leuke/spannende/mooie/grappige dingen mee zeg! Geweldig.. Maarre kijk je wel uit voor de Thaise politie.

    Nou lekker verder genieten meid en lees je volgende verhaal wel weer. Ben trouwens ook wel benieuwd naar je foto's.

    Hier gaat het verder prima, maak helaas niet zulke spannende dingen mee als jij. Vandaag lekker relaxed dagje gehad met Friso.

    Liefs,

    Sanne xxx

  • 09 Februari 2009 - 08:53

    Jildou:

    Wat een prachtig verhaal weer..wat een belevenissen! Ben jaloers :-)

    Ik ben nu wel benieuwd naar je foto's!
    Genieten blijven!

    Liefs xx

  • 09 Februari 2009 - 10:36

    Esther:

    heejzz Juudje!!

    Wat weer een verhaal! Je beleeft weer genoeg zo te horen...
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's, dus ga ze maar snel plaatsen!

    Liefs Esther

  • 09 Februari 2009 - 14:01

    Diel:

    Juudje Wat een verhaal weer:-D

    Lekker genieten and take care he!!!

    p.s: Ga es opzoek naar een uitgever om je verhalen laten bundelen (en wie weet later te verfilmen; J.B. the movie, sounds gooooooooood;-)) Heel erg leuk om te lezen namelijk :-D :-D :-D

  • 09 Februari 2009 - 14:23

    Diel:

    p.s: Jaaaaaa dan word ik je manager:-D Een topduo is geboren zeg ik je!!!

    Bel binnenkort wel ff met Wolters Noordhoff om alles kort te sluiten 8-)

    Wat heerlijk, morgen naar een 5 sterren Hotel, geniet voor 2 (met 2 bedoel ik jou&mij;-) Tot mails/krabbels e.d. Leuk!!!!

    Hier is alles prima...

    Veel liefs x x x fur dich!!!

  • 09 Februari 2009 - 16:28

    Blanche:

    Whoehoe eerste beetje spanning en sensatie!!! Ik zeg watch out girl en laat je niet gek maken door die mannetjes!;)

    Kus

  • 10 Februari 2009 - 10:08

    Marleen:

    Hey brutale aap! ;)

    hahaha Wat een verhaal Juud...weer typische Buma dingen! O o oh! Geweldig...die pinpas en dat eten, mijn god! Doodeng met die politie, ik zie jou alweer staan....poot stijf houden! :) hahaha
    Genoeg te beleven dus! haha Wel fijn dat jullie die mensen ontmoet hebben...soort v paps en mams! Even een beetje wat vertrouwds op de 1 of andere manier!
    Maar Juud pas aub wel een beetje op hoor...straks grijpen die lui je nog!
    Ga lekker door met je verhaaltjes en pas op je spullen warhoofd! ;)

    Dikke x Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2009

Terug naar huis!!

17 Juni 2009

Java!

20 Mei 2009

Bali

20 April 2009

Bali!!

15 April 2009

Vietnam en Cambodja
Judith

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 34724

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Estudiar Espanol!!

15 Oktober 2009 - 01 April 2010

Stage in Suriname

30 Januari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: