Mijn eerste week school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu Mijn eerste week school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week school

Door: Judith Buma

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

Heb mijn eerste week school gehad, en dat was echt heel erg zwaar! Neej grapje, stelde dus helemaal niks voor. De Rengsit University waar we aan studeren is heel groot, heb gehoord dat er 30.000 studenten op zitten. Het is ook echt van alle gemakken voorzien, hier kunnen Nederlandse scholen nog wat van leren! Het heeft een mega sport complex waar je zo ongeveer alle sporten gratis kunt beoefenen, 3 kantines, postkantoor, wasserette, doktor, apotheek etc.. De leraren en leraressen spreken vrij goed Engels, maar in de klas is het soms moeilijk te verstaan, daar moet ik nog een beetje aan wennen. Maar dat komt helemaal goed. Ze zijn ook super behulpzaam en vriendelijk, wat ik eigenlijk ook niet gewend ben. Dit kan ook komen omdat we internationale studenten zijn, in iedergeval ze willen je overal bij helpen. Hebben zelfs met z'n drieen een privé rondleiding gekregen van één van de leraressen, inclusief een tripje langs dode lijken (waar geneeskunde studenten zich op kunnen uitleven, deze lijken zijn wel helemaal opgedroogd, dus het stinkt niet).
De grootste nadeel is, wat eigenlijk ook wel weer een voordeel is dat we in uniform naar school moeten. Dit betekent een zwarte rok met een witte blouse, dus hoef ik 's morgens niet na te denken wat ik nou weer eens zal aantrekken! Vind het op zich best wel grappig, maar ben nog wel heel erg wit, dus staat niet echt mooi. De foto's komen dus later als ik bijgebruind ben, dat snappen jullie wel hé?
Even verder ingaan op mijn module. We doen we met ongeveer 40 studenten Spa & Health, dit bestaat uit vooral Nederlanders (eindelijk zijn we in de meerderheid!! :d), Duitsers en 2 Bulgaren. In totaal hebben we deze week 4 uur les gehad, jaja, zwaar hé. Vandaag, donderdag zijn we dus vrij. Voor de rest van de weken hebben we maandag altijd vrij, dinsdag bezoeken we een spa resort, woensdag hebben we hoorcollege's, donderdag massage en yoga en vrijdag morgen PBL (het discusseren van stof), dus betekent dat we 's middags al kunnen vertrekken voor tripjes. Volgende week dinsdag hebben wij al onze eerste school trip, we verblijven we in een super de luxe accommodatie in Phuket (eiland in Zuid-Thailand) geregeld door school, kijk maar even op deze website http://www.phukettropicalresort.com/accommodation.html, echt super! Omdat we er volgende week zijn vertrekken wij vanavond al naar Krabi om eiland te hoppen, vanuit hier gaan we hele mooie tripjes maken, als we in Phuket voor school zijn, gaan we aansluitend naar een natuur reservaat, waar we zullen verblijven in de jungle, heb er helemaal zin in!! Dit betekend dus dat ik vanaf vandaag voor 10 dagen weg ben, waarschijnlijk hebben we in één accommodatie wel internet, dus dan kan ik alle lieve berichtjes van jullie weer checken. Echt super lief!! Keep up with that, haha.

Nou mensen ik laat snel weer een berichtje achter wat ik allemaal gedaan heb op de eilanden!!

P.S. Er zijn heel veel mooie Thaise meisjes hier, maar de jongens zijn hier heel erg lelijk! Was eigenlijk iets wat ik ook al wist, maar in totaal van alle duizenden Thaise kerels die we hebben gezien, hebben we drie gezien die nog wel door de beugel kunnen. Maar daar wennen we vast ook wel weer aan.

Liefs Judith

  • 05 Februari 2009 - 09:24

    Miranda:

    Wow judith, super leuk verhaal! Ben ontzettend blij dat je het zo leuk hebt! De school klinkt helemaal fantastisch! en logeren in een superluxe resort en in de jungle? wow, echt hele toffe dingen maak je mee :)!

    Meid, succes en ik ben benieuwd naar alle komende verhalen!

    Heel veel plezier!!

    Dikke kus Miranda

  • 05 Februari 2009 - 09:33

    Blanche:

    Jah hoor, haha nu al tripjes! Te relaxt!:) Enne je rooster klinkt ook vrij chill!;) Na school lekker rondkijken en de stad verkennen lijkt mij!

    Kiss

  • 05 Februari 2009 - 09:34

    Tessa Spithoven:

    Leuk leuk! Weer een berichtje op je site.
    Bedankt voor je leuke krabbel, wat grappig dat je ouders ook in Vietnam zijn geweest!
    Vind het echt onwijs gaaf dat je dit onderneemt. Die maand dat ik er was, was echt veel te kort! Wat jij nu doet klinkt ideaal, naar school, andere studenten ontmoeten, bezig zijn met je opleiding en ook nog eens een geweldig land ontdekken! Voor de mannen hoef je er inderdaad niet heen te gaan, haha. Maar ja, er zijn genoeg andere leuke dingen.
    Geniet ervan, ik houd je site goed in de gaten!

  • 05 Februari 2009 - 10:02

    Martine:

    Heey Judith!
    Wat een geweldige ervaring daar! Ik wil ook wel op die school zitten, 4 uurtjes per week naar school.. wie wil dat niet!! haha.
    De jungle in! Wat gaaf zeg! Trek je je Jane- pakje aan? haha. Voor de Tarzan's hoef je het niet te doen.. haha. Echt geweldig om in het regenachtige kikkerlandje jouw verhalen te lezen! En ook al bekende Nederlanders ontmoet! haha, die griezel! Daar moet je idd maar ver bij uit de buurt blijven! Maar als je in geld- nood zit heb je altijd nog wat foto's achter de hand :)

    Heel veel plezier daar! En ik ben benieuwd naar de Jungle verhalen!

    Kus Martine

  • 05 Februari 2009 - 10:20

    Diel:

    Juudje wat heb jij het super zeg... Het enige min puntje is dat je aaaaaaaaaaaaaaaal je mooie geshopte kleren niet kan showen op school, maar elk nadeel heb z`n voordeel (ik citeer idd dhr. Cruijff) en zit je niet de gehele dag op school en hebje wat om naar toe te leven he... (?)
    En voor de knappe kerels hoef je het daar niet te doen he;-)

    Mooie pic van jou @ marktje(?)!!!

    Lekker genieten laiverd, maar volgensmij doe je dat (en kan dat daar)ook op en top....

    Take care!!!

    Dikke kus, Diel

  • 05 Februari 2009 - 14:44

    Marley:

    Hey juud!

    Zoo hey...4 uur school...tijd voor jou om even je rust te pakken in Phuket! ;) haha Klinkt allemaal supergaaf...doe mij zo'n school!
    Geniet van je tripje en ik ben heel benieuwd naar al je belevenissen! Gaat helemaal goedkomen....wat betreft die mannen...hou je 't toch lekker bij de NL'se mannen, jullie zijn tenslotte in de meerderheid! haha
    Have fun chick!

    xxxxx Marleen

  • 05 Februari 2009 - 15:22

    Jildou:

    Klinkt allemaal superleuk..en die accomodatie op Phuket ziet er niet verkeerd uit..;)

    Ben benieuwd naar meer foto's :D

    Liefs uit Heerenveen!

  • 05 Februari 2009 - 17:31

    Ruth:

    Wat een luxe leventje daarachter! (is wat anders dan een materialententje om in te slapen he:p) Mogen wij wel jaloers op zijn:p Geniet, ervaar en heeeel veel plezier!!!!!

    x Ruth

  • 06 Februari 2009 - 13:02

    Aafke:

    zeg als je zo op blijft scheppen wil ik je berichtjes niet eens meer lezen. Ik word er depressief van!! haha
    Ik heb toch echt de verkeerde studie gekozen. Wat ga jij een geweldige tijd beleven daar.
    liefs Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2009

Terug naar huis!!

17 Juni 2009

Java!

20 Mei 2009

Bali

20 April 2009

Bali!!

15 April 2009

Vietnam en Cambodja
Judith

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 34726

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Estudiar Espanol!!

15 Oktober 2009 - 01 April 2010

Stage in Suriname

30 Januari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: