Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Buma - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Judith Buma

Blijf op de hoogte en volg Judith

04 April 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen!
Weer even een berichtje van mij, zit nu in een internet cafe in Hanoi.
Het heeft bij elkaar wel een week geduurt voordat Tamara en ik daar zijn beland.
Anyways we zijn een week door Laos getoert en hebben meer in de bus gezeten dan we wat gedaan hebben, maar we hebben wel ontzettend veel gezien van hoe de mensen hier leven!
We zijn met de nachttrein van Bangkok naar Vientianne gereden. Binnen twaalf uur waren we daar al en de reis was echt super relaxt. Bij de grensovergang hadden we alleen wat meer probleemtjes, had het hele internet afgespeurt en overal stond dat de periode tot 10 Juni we een gratis visa konden krijgen, maar nee hoor dit is dus niet gelukt! We hebben bij twee grensovergangen geprobeert, maar volgens hun was dit niet waar. Achteraf gezien beter al een visa in Bangkok kunnen regelen, waarschijnlijk was het dan wel gratis. Maar goed we waren de grens over en toen hebben we vrij snel besloten om deze hoofdstad over te slaan, aangezien we er niks positiefs over hebben gehoord en er ook niks leuks over in de Lonely Planet (de reisbijbel, super handig!) hebben gelezen. Vanuit daar zijn we naar Vang Vieng gegaan, echt de mekka onder de toeristen. Daar zijn we wezen tuben, heel erg leuk met de band over de rivier, tussendoor kom je nog langs allemaal barretjes en kun je ook met zo'n tarzan touw over het water heen glijden. Stappen was ook leuk daar, maar tweede avond, hoe dom ik ook ben heb ik mijn camera ergens laten liggen en die is dus foetsie verdwenen! Vet balen dus ohw jah tijdens het tuben zijn onze banden ook gestolen. Wat ik tijdens het reizen wel hebt geleerd, niemand vertrouwen als het om je spullen gaat!!
Baalde heel erg van mijn camera, maar is niet anders. nu heb ik nog wel een videocamera waar je foto's mee kan maken, maar dat is niet van super kwaliteit.
Verder met mijn reis vanaf Vang Vieng zijn we naar Luang Trabang gegaan omdat we daar visa moesten regelen.
Gelukkig had ik voor mijn reis nog wel een beetje informatie opgezocht en had ook gelezen dat het bijna niet mogelijk is om met je Rabobank pas in Laos te pinnen! Dus dat ging daar ook niet, had van te voren heel veel geld gepint en ook dollars, maar jah gaat zo snel! Het probleem is ook dat Tamara haar pinpas kwijt geraakt is en pas over twee weken weer een nieuwe krijgt, maar ze nog wel haar creditcard mee heeft. Maar die kon ze niet gebruiken voor de eerste en dan was nog maar de vraag of het doet, aangezien in Thailand er ook problemen mee waren.
Dusse wij hadden allemaal strategien bedacht hoe zouden moeten overleven.
We hebben in Luang Trabang na de eerste nacht ook niks meer leuks gedaan, om maar geen extra geld uit te geven. We hadden wat andere backpackers ontmoet en daar was ik de eerste avond mee wezen bowlen, daar zouden we ook de tweede avond mee bowlen, maar jah geen geld he.
De eerste dag dat we met hun trouwens naar de waterval zouden regende het keihard, nou jah tweede dag hadden we geen geld! Jaah heel zielig zijn wij he, maar we blijven positief!
Gelukkig kon Tamara de volgende dag weer pinnnen. Toen hebben we ons reis verder vervolgd naar het Noorden, omdat we daar via de grens naar Sappa in Vietnam konden. Nou echt de bussen gaan niet echt regelmatig in Laos, dus elke dag maar zes uur. Dus zijn we eergisteren ergens aangekomen in een of andere berg dorp, waar het toerisme nog echt op gang moet komen. Er is daar bijna niks te doen. Voor ons was het echt een tussenstop. Wij als toeristen werden daar echt als bijzondere wezens aangekeken. Toen wij die middag daar aankwamen waren ze net feest aan het vieren in het dorpje om dat een politie man een nieuw huis heeft laten bouwen. Jaja, goede reden om een feestje te vieren toch, nou we werden toch meegetrokken in de menigte, moesten perse dansen met de handen, gelukkig maar. Moet er niet aan denken dat ik met die vieze mannetjes moet paaldansen.. Nou jah op een gegeven moment werd ik ook naar de paal gestuurd en moest ik paaldansen, haha.. nou toen ik een poging waagde gierde ze het uit, zo geweldig vonden ze het! 2 grappig
Canadese vrouwtjes van beide 65 jaar en 66 jaar oud (! en nog zo vitaal) hadden de smaak ook te pakken en waren ook druk aan het dansen! Voor de rest was er niet veel in het dorpje te beleven en het licht viel natuurlijk weer eens uit om 20.00 dus zijn we maar vroeg op bed gaan, want de volgende dag moesten Paul (Engelsman, 31 jaar) 2 Candase vrouwtjes en Tamara en ik weer met de bus naar de grens overgang naar Vietnam.
Ohw ja zou iets over de busreizen vertellen, ze zijn verschrikkelijk!!
Onze eerste busreis was helemaal verschrikkelijk, tijdens onze reis zijn er in totaal ongeveer zeven mensen die gekotst hebben, buiten dit hele ranzige feit, zijn de mensen god ganze tijd aan het rochelen en dit uit het raam aan het spugen! Echt te ranzig voor woorden!
Nou in totaal hebben we in Laos wel een dag in de bus gezeten, dusse jah beetje jammer. Ohw jah hun motto is hier trouwens: 'de voller de beter', de hele bus wordt dus niet alleen volgestampt met mensen, maar ook met goederen. Een van die Canadese vrouwtjes vertelde dat tijdens hun reis in Laos er zelfs een dode buffel naar binnen wordt gebracht.
Nou zie je het al voor je!
Maar goed nu ben ik dus in hartje Hanoi en morgen ga ik naar Halong Bay! Trouwens heb hier weer problemen met pinnen! Dus Rabobank was altijd zo blij met je, maar nu helemaal niet meer. Maar goed de Engelsman die we ook getroffen hebben in het laaste dorpje vertelde dat bij de meer ontelbare banken zijn, dus daar ga ik maar weer een poging wagen!
Nou luitjes ik ga maar stoppen met dit lange verhaal.
Om nog even mijn reisschema uit te leggen ga vanuit Halong Bay weer terug naa Hanoi, vanuit daar naar Hoi An in het midden van Vietnam, dan naar het Zuiden, en vanuit daar ga ik via Cambodja de grens weer over terug naar Thailand. In Cambodja ga ik de tempels bezoeken van Ankor Wat!

Liefs Judith


  • 04 April 2009 - 18:28

    Papa:

    Pas goed op jezelf. We zijn ook in Halong Bay geweest. Het was toen erg koud. Maar de omgeving is heel mooi. Blijf genieten. Liefs papa

  • 05 April 2009 - 07:39

    Diel:

    Juudje laiverd!!!

    Wat balen van je camera... Zijn nou vele pictures verloren gegaan:-S of hadje ze al geupload op je laptop *weet niet ofje die mee hebt?

    Jij bent mij wel een paaldans act verschuldigd @ NL beeb;-) dat begrijp je zeker wel:-p

    Enjoy @ Halong Bay, Hanoi, Hoi An, and other places where U go! Take care girl en tot over 89 dagen:-D

    Dikke kus, Diel

  • 05 April 2009 - 07:41

    Marleen:

    Juud!

    Wat shit van je camera! Heb je alle foto's wel op de pc staan? Denk goed om jezelf en om je spullen!
    Die busreisjes klinken erg uitdagend...haha Wat een ellende, ik zie jou daar al helemaal zitten tussen de rochelende leute! Gesjellugg!!
    Meis, geniet van je reis..denk dat het echt supermooi is en wordt!
    Denk goed om elkaar he!

    Dikke x Marley

  • 06 April 2009 - 13:48

    Blanche:

    Moi!

    Wat een verhaal weer, Judith aan die paal...fantastisch!;) Maarre dat je camera weg is, is wel even minder inderdaad! Heeft Tamara wel een camera? Dan is er nog mee te leven...:(

    Ik zeg enjoy en probeer ook van die rare dingen te genieten, je leert Ndl in elk geval wel waarderen! haha

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2009

Terug naar huis!!

17 Juni 2009

Java!

20 Mei 2009

Bali

20 April 2009

Bali!!

15 April 2009

Vietnam en Cambodja
Judith

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 34735

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Estudiar Espanol!!

15 Oktober 2009 - 01 April 2010

Stage in Suriname

30 Januari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: